Life Fitness F1 Smart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Life Fitness F1 Smart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,3

Jan 30-11-2016

Zeer slecht apparaat door productiefout

Geschreven voor: Life Fitness F1 Smart

Een zeer slecht product dat ik al enkele jaren in bezit heb. Inmiddels is het apparaat 6! keer vervangen. Er blijkt een constructie fout in te zitten. De stalen bank onderaan (zichtbaar als je hem opvouwt ) is niet goed gemonteerd bij alle modellen. Hierdoor ontstaan er scheuren door de belasting. Ik was vandaag in een fitwinkel in arnhem en zelfs het showroom model had scheuren. Absoluut dus geen aanrader helaas. Service is overigens wel ok want was 6x vervangen in de afgelopen jaren. Let op: het is zelfs levensgevaarlijk want door het doorzakken valt de stroom weg. Je kan raden wat dit voor effect heeft als je voluit aan het hardlopen bent en dat ding valt stil...precies

Pluspunten

• service fabrikant

Minpunten

• Levensgevaarlijk
  • productiefouten
  • had teruggeroepen moeten worden

xxxMaverick 07-12-2013
Geschreven voor: Life Fitness F1 Smart

Weer een update. Inmiddels is er duidelijkheid. Lifefitness geeft toe dat er een complete eerste serie is geweest waarbij de apparaten niet goed waren en scheuren gingen vertonen. Ook de monteurs bevestigen regelmatig van deze apparaten retour te krijgen. Er zou een nieuw productieproces moeten zijn waardoor de nieuwere banden hier geen last van hebben. Service van life is wel erg goed. Ik heb 2 weken geleden een nieuwe band gekregen met weet 2 jaar garantie. Helaas constateerden de monteurs meteen dat de band niet goed 'liep' en een raar geluid maakte. Na veel gesleutel: ook deze band is niet goed en wisselen ze om. Het is dat de service zo goed is maar voor de band: ik zou echt een andere kiezen

xxxMaverick 15-11-2013
Geschreven voor: Life Fitness F1 Smart

vandaag verplaatste ik mijn loopband en wederom zag ik de eerste scheuren weer ontstaan in een stalen balk onderaan. De reperatie is een tijdje geleden en in de tussentijd is de band weinig gebruikt (laatste weken weer intensiever). Ik raad elke bezitter van de loopband dus aan echt goed te contoleren op deze scheuren/zwakheden in het staal. Het kan zijn dat er nog geen klachten zijn (nu bij ook nog niet) maar als de scheur erger gaat worden is dit zeker het geval. Mijn loopband valt nu nog onder garantie dus heb ik wederom met fitwinkel arnhem contact gezocht. Ik ga nu wachten op de reactie maar ik ben alle vertrouwen in de band kwijt.

Nogmaals: kijk als bezitter goed naar de stalen contructie. Bij 2 exemplaren (loopband is immers een keer compleet vervangen) maak ik dit nu mee en vorig jaar is er een stuk van het onderstel vervangen en ook dit gaat kapot. Duidelijk constuctiefout.

Hans-de-B 14-11-2013
Geschreven voor: Life Fitness F1 Smart

Deze loopband al enige tijd in bezit. En ik kan zeggen dat hij prima bevalt. Ik ben nu aan het zoeken naar een bijpassende hometrainer, zodoende kwam ik hier terecht en las de vorige reactie. Bij mij zijn er geen problemen geweest, de loopband is netjes thuis geinstalleerd door de bezorgers van homefitness for you en heeft tot nu toe nog geen mankementen vertoond. Het enige waar ik even aan moest wennen was het display.

Wat ik wel even wil opmerken naar lifefitness is dat de virtual trainer app weinig toevoegd. Het zou mooi zijn als je online een schema inlaad en dat de loopband dat schema dan volgt zonder dat je het alsnog zelf moet instellen.
gewoon inpluggen en lopen zeg maar... het is leuk om logs bij te houden maar nog leuken om een schema te volgen van bijvoorbeeld een professional.

xxxMaverick 15-11-2013

Ik zie dat je gisteren een reactie hebt gegeven. Echt enorm toevallig want ik constateer vandaag weer fouten. Indien gewenst kan ik een foto toesturen van het probleem zodat je je eigen band in de gaten kan houden. Ik geloof heilig in een constructiefout omdat dit nu bij 2 banden het geval is .

xxxMaverick 27-12-2012
Geschreven voor: Life Fitness F1 Smart

Aanvulling op vorige review. Ook nu heb ik gebreken geconstateerd en lijkt er een soort scheur in het metaal ontstaan te zijn. Heb er ruim een half jaar met veel plezier op gelopen maar altijd twijfels gehad over de duurzaamheid. Die zijn helaas bevestigd vandaag. Foto's en mail gestuurd naar fitwinkel arnhem en zij nemen het op met lifefitness. Ik ben heel erg benieuwd wat men hiervan gaat zeggen maar het vertrouwen is in ieder geval nul in deze machine.....

Ik wacht de reactie van fitwinkel en lifefitness af en zal deze hier weergeven

xxxMaverick 30-03-2012
Geschreven voor: Life Fitness F1 Smart

De (hopelijk) laatste update. Inmiddels is mijn exemplaar vervangen door fitwinkel Arnhem. Ze hebben netjes het oude apparaat van de zolder gehaald en nieuwe geplaatst. Heel wat zweetdruppels voor de bezorgers maar ze hebben dit erg netjes opgepakt. Compliment is op zijn plaats.

De F1 smart was blijkbaar nooit goed en zakte door waardoor de kabel lossprong. Nieuwe apparaat lijkt het probleem niet te hebben. Apparaat oogt professioneel en kan ik veel plezier aan beleven.

Er blijft echter een nasmaak achter over de kwaliteit/duurzaamheid. Ook bij het nieuwe apparaat vind ik de kabel verdacht dicht bij de stalen rand hangen. Hij blijft tot nu toe muurvast zitten en er is geen probleem. Als ik echter kijk naar vergelijkbare apparaten van andere merken kiest men bewust ervoor om de kabel verder weg te plaatsen.

We zullen het gaan ervaren. Eindconclusie? fitwinkel arnhem heeft het uiteindelijk netjes opgelost na een ietwat trage reactie in het begin. De winkel kan ik dus aanraden. Het apparaat durf ik toch niet aan door de hierboven genoemde twijfels.

xxxMaverick 04-03-2012
Geschreven voor: Life Fitness F1 Smart

Aanvulling op laatste review. Blijkt nu een probleem te zijn met het apparaat zelf waardoor de voedingskabel rust op onderste ijzeren rand van apparatuur. Bij hardlopen gaat door de trilling de kabel los met kortsluiting als gevolg.

Inmiddels een verzoek gedaan bij winkel (fitwinkel arnhem) om vervanging van apparaat of geld terug. Ik wacht de reactie af.....kan zijn dat ik pech heb maar duurzaamheid lijkt zeer slecht

xxxMaverick 29-01-2012
Geschreven voor: Life Fitness F1 Smart

Ik heb dit apparaat recent gekocht op advies van de winkel.

- Oogt professioneel,
- Zeer goede demping
- Uitgebreide trainingsmogelijkheden

Beter
- Duurzaamheid zeer slecht. De voedingskabel blijkt niet goed vast te zitten waardoor als je loopt deze los schiet. Hierdoor maakt apparaat kortsluiting en valt uit. Gevaarlijk!

Contact gezocht met verkooppunt maar die reageren zeer traag op dit probleem en stelden voor om het 'vast te tapen' . Tja das geen oplossing.

Review over de winkel schrijf ik nog later als probleem is opgelost

Al met al zou ik dit apparaat niet aanraden omdat hardlopen nu zelfs gevaarlijk is. Jammer want alles is aanwezig voor een topper